Nu är jag less..

... på att höra folk gnälla på sin vikt, dom fastar i en vecka och belönar sig att äta på frasses på lördag. Om ni gör så kan ni sluta med det NU!

Visst du kanske tappar några kilon, men det dubblas på då du äter mycket igen.

När du inte äter ställer kroppen in sig på svält och när då väl äter så äter du grymt mycket, vilket inte leder till att man går ner i vikt.

För att nå det bästa resultaten ska du tänka på att;
Öka på proteinerna, det vill säga livsmedel med kött, fisk och ägg. De mättar mer än kolhydrater (exempelvis bröd och godis) och ger långsammare förbränning. Välj magra proteiner. Kyckling, fisk och rökt skinka är bättre än köttbullar och korv.

Drick mellan en och två liter kallt vatten varje dag. Ät flera gånger om dagen, helst fem-sex gånger, men mindre portioner. Det håller igång förbränningsapparaten längre.  Om du ska träna efter maten: vänta två timmar, minst. Då får du bäst förbränningseffekt.

Välj långsamma kolhydrater. Pasta är bättre än potatis och ris. Det ger en jämnare förbränning.

Promenera! Bättre aktivitet om du vill bränna fett finns inte. Om du kan välja, ta en morgonpromenad hellre än en kvällspromenad. Kombinera det med gymmet och försök sköta kosten så når ni era mål så småning om.

Om man vill gå ner i vikt, så är det viktigt att inte sluta kämpa, för någon gång under viktminskningen kommer ni stanna i vikten, även fast ni tränar som ni brukar om inte mer. Det är just där de flestar skiter i det och inte tror de hjälper nå mer. Men det är helt fel, fortsätt träna fast vågen står still.

Jag själv tycker jag mår mycket bättre av att träna, jag blir piggare och sover mycket skönare om nätterna. Och vem tycker inte det är roligt av att se resultat av all hård träning sen? Men jag prioterar inte att gå ner i vikt.

Jag kan erkänna att jag sköter inte min kost det minsta, jag gymmar inte mycket. Men att ta sig ut på en promenad och gå på gym och gruppträning någon gång i veckan får en att må bättre både fysiskt & psykiskt.

Själv har jag planerat på att köpa gymkort nu efter julen, dels för att jag ska bli piggare och må bättre men även att bygga upp kroppen. Jag har mina drömmar om att plugga vidare till ambulanssjuksköterska, och där är det oerhört viktigt att vara stark fysiskt. Så jag kommer börja träna hårt, bara för att bli stark och bli piggare.

Det var väl allt jag hade att säga, var tvungen att skriva av mig, så jag hoppas ni tar åt er av det här och sluta gnäll över hur tjocka ni är, ni blir ju inte direkt smalare av att gnälla..

take care!


Kommentarer
Postat av: Elin

Och som jag håller med dig!! :)

2009-11-15 @ 19:51:03
URL: http://elinstoltz.blogg.se/
Postat av: Nikke

Gud vilket bra inlägg !

Kolla gärana in på våran blogg (>

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

www.blondinernaz.blogg.se

2009-11-15 @ 21:19:31
URL: http://blondinernaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0