sammanfattning

Tänkte att jag skulle berätta hur hajken har varit, fast bilderna lägger jag upp en annan dag.
Men iallafall så klockan 08.30 gick bussen från skolan och vi begav oss mot korpikå hållet, minns inte vars vid skulle men långt ut i skogen iaf. Vi började promenera och promenera och vi kanske var framme vid stället där vi skulle campa vid 3 tiden var det nog. Då hade vi gått ca 1 mil, dock stannade vi efter varje km typ, och även på en lunch.

Då vi kom fram till stället vi skulle campa på slog vi upp vårat tält och började laga mat. Mitt i allt så började det regna så jag, Kåkå, Jesper & Jonas satte oss i vårat förtält och lagade mat, blev riktigt smarrigt!

Sen så gick vi över till Jesper & Jonas tält och var sociala. Jag och Kåkå var väldigt trötta så vi skrattade och ALLT! Stackars Jonas fick inte sova. På kvällen då det blivit kolsvart ute skulle vi leta reflexer med en kompass och ficklampa, trodde det skulle vara skitsvårt, men det var jättelätt och rätt så roligt. Men dock stannade pojkarna vid varje reflex "station" och skrämmde skiten ur oss, så det var lite mindre kul, men skratta gjorde man.

Efter det så gick vi i tältet och skulle sova eftersom vi skulle börja gå klockan 9 nästa dag. Jag och kåkå bar över våra sovsäckar till Jesper & Jonas tält eftersom skulle man ha sovit 2 och 2 skulle man seriöst ha fryst ihjäl! Så alla som var och campa tryckte in sig 4&4 i tälten. Innan vi somnade fick vi oss många goda skratt av Jonas, haha!

Klockan kanske var 11 då alla andra somnat, men jag kunnde verkligen inte sova, kanske slummrade till 1 timme då och då, men då vi vaknade fick man typ en shock för att det var så jävulskt kallt. Var ungefär -7 ute var frost i och utanför tältet. Trodde seriöst jag skulle frysa ihjäl! har aldrig någonsin frysit så mycket under hela mitt liv. HUJJA! Men vi överlevde iaf, och klockan 8 klev vi upp för att packa ihop tältet och våra saker.

Då vi hade börjat gå ville jag bara hem, det var kallt och man var helt mörbultna. Efter vi kommit fram dit bussen skulle hämta oss satte vi oss och lagade mat, blev köttbullar & mos för min & kåkås del.
När bussen kom slängde jag in väskan och satte mig i bussen och det var grymt skönt att slippa gå något mer.

Då jag kom hem la jag mig under täcket och slog på tvn, och bara slappade. Sen klokan halv 9 gick jag och la mig, och somnade direkt jag la mig, så nu känner jag mig rätt så utvilad. Tyckte att det var väldigt roligt under hajken även fast det var kallt var det värt det. Men ni som ska campa nästa gång, ta med er jävulskt med kläder!

Idag blir det nog att umgås med Regina och Matilda, kommer bli najs!

Nu ska jag hoppa in i duschen och klä på mig, sen tro ja att jag ska lägga mig och se någon film.

/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0